dimarts, 10 de desembre del 2013

El berenar del món

Avui hem fet una activitat distinta a les que habitualment feim a classe: el que havia de ser un gran berenar per acomiadar el trimestre s'ha convertit en un experiment social ben profitós...
L'activitat s'anomena "El berenar del Món" i ens ha servit per reflexionar àmpliament sobre què passa al nostre voltant.
Ara que s'apropa Nadal i és època d'abundor en despeses, regals i menjars és un bon moment per a aturar-se una mica i pensar si tot allò que feim i demanam és realment el que cal!






Amb aquesta imatge es pot entendre molt bé allò que hem experimentat:
Si ens imaginam que al món només hi ha 1000€, per repartir entre 1000 persones, la riquesa es repartiria d'aquesta manera!


Si voleu saber alguna cosa més, només heu de llegir els nostres comentaris sobre l'activitat.

21 comentaris:

Unknown ha dit...

Hola Jero he apres que tot sa a de compertir me sentit molt be perque estava a la taula que u tenia tot lo que ma cridat mes l´atenció a estat que se alli distribuit aixi les coses en el mon i a la taula el que ma agradat mes a estat , esta a la taula de mes coses i per una part me sentit agoista i per l`altre bè no m`ha agradat lo que e fet per jo mo e passat bé pero els alres segu que no , puc colabora donant menja roba i donar doblers a les ongs

Unknown ha dit...

Hola Jero soc en Miquel Angel hi ha mi em pareix que tot aixo es una ingusticia per noltros i tambe per el mes nesesitats.
quan em fet aquesta activitat i mos an dit de que tratava sa activitat me intentet posar a sa pell de aquestes personas que o estan pasant tant malement no m'he sentit res alegre. Sa nostra reaccio a sigut posarnos de caxondeo quant tendrem que avermos sentit tot lo contrari.
Sa meva idea de ajudar a tota aquesta gent que o esta pasant tant malement es fer una recollide d'aliments no nomes per sa nostra clase si no per tot el coleji i esperar aveure si s'ha nostra colaborasio acava be.
ADEU espero que aixi ajudem!!!

IAN ha dit...

hola soc n`ian al principi m`agradava sa idea però drespres no per que yo no tenia res la altre taula ni cabien i eran menys tenian un munte i tot nou i nosaltres res y bell(els llibres)però despres si per que ya nos lo abies esplicat i despres tot be y mme sentit malament per els que no tenen res com yo en aquei moment tots em de colabora y ayudar ADEUUU!!!!! IAN;)

Unknown ha dit...

Soc na Rebeca i jo estaba en la taula dels tercers mundistas me sentit vastant malament perque els altres tenian molta quantitat y nosaltres no .Al final va acavar vastant be jo ajudaria repartint aigua i que tingesin traball per guanyar dobes per menjar, roba etc..!!

Anònim ha dit...

Hola Jero he apres que no hem de ser egoistes pero tambe quan he vist que tu posabes mes menjar a la taula petita i noltros erem una taula grn teniem mes poc menjar,quan he vist que posaves mes menjar a la taula petita me he sentit un poc pobre ,quan he vist que feies aixo me he asustat pero era una activitat per que mos adonassim que no hem de ser tan egoistes perque els pobres no tenen ni una mica de menjar , als pobres els hi donaria tot el que necesitasin perque pobrets que no han fet res hi han de estar aixi de malement.D'aquesta activitat que hem fet li posaria un 1000 perque lo que he apres per jo ha estat molt important
ADEU!!!!!!!

Anònim ha dit...

Hola Jero soc na Marta C he apres que no hem de ser egoistes pero tambe quan he vist que tu posabes mes menjar a la taula petita i noltros erem una taula grn teniem mes poc menjar,quan he vist que posaves mes menjar a la taula petita me he sentit un poc pobre ,quan he vist que feies aixo me he asustat pero era una activitat per que mos adonassim que no hem de ser tan egoistes perque els pobres no tenen ni una mica de menjar , als pobres els hi donaria tot el que necesitasin perque pobrets que no han fet res hi han de estar aixi de malement.D'aquesta activitat que hem fet li posaria un 1000 perque lo que he apres per jo ha estat molt important
ADEU!!!!!!!

Unknown ha dit...

Bones tardes Jero.A jo quant em vares donar les coses me va agradar molt, pero quan hu vares explicar em vaig sentir malement per la resta i varem comencar a compartir. Gracies a aixo ja se com se senten la resta de persones

A AJUDAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Clara

Unknown ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

Hola Jero,per jo m'he pareix molt injust que per el mon hi hagi moltes de famílies que no tenguin menjar.
Quan hem fet es joc m'he sentit cotent perque he estat a la taula que tenia mes menjar distribuit,tampoc me pareix just que s'altre taula no tengui mes menjar i ademes ells eren mes i nosaltres menys.Aquest joc m'ha demostrat que no nomes ten que tenir tu totes ses coses si no que tens que compartir.
ADEU!!!!!!!!!!!!!!!!

Elianaaa ha dit...

Hola Jero,jo estava molt enfadada i pensava que era ingust que els de la taula mes petita tinges més barietat i que a part també es burlessin de nosaltres.
Però sé que si ens ubieses explicat abans això de les riquecas ubiesen compartit.
GRÀCIES JERO PER ABERNOS ENSENYAT EL DE LES RIQUESES!!!!
ADÉU!!

Unknown ha dit...

Hola Jero! A mi me pareix una injusticia enorme, no es just que si passàs com a l'exemple dels 1000€ els més nombrosos tingueren la menor quantitat i a jo no m'haués agradad res estar a la taula dels pobres i que no haguesin compartit amb jo, reconec que ha estat malament no compartir. Crec quehauriem de com el Robin Hood pero pacificament, es a dir: convéncer als que tenen molt pre que donin als que tenen poc. :|

Unknown ha dit...

Hola Jero soc na Laura i má agradar menyar , jo estaba al 3 mon,no men va agradar llens ni mica estar al 3 mon men baich sentirme com sí fósi una persone pobre .
Men ba dar molta pena i per aixo.Tambe es una in justicie que la jent tengáis mes o menys de dobles ,lo que mes men ba agradar ba ser que barem menyar compartint tot els menyars estáben bonísims i el que mes men ba agradar de tortas va ser el de na Marta.F.
Adeu Jero fins dimecres.

ColomaMartinnez ha dit...

Hola Jeró lo que he apres de lo que nos as explicat a estat que hi ha poca gent rica que te molt de doblers i esta en el primer grup pero hiha molta gent pobre i estan a nes terce grup

Anònim ha dit...

Hola Jero, sóm en Toni Ribas.
Ahir el berenar que vam fer va ser diferent, tal com jo l´esperava i vaig poder aprendre algunes coses ben interessants. La primera que ens haviem dividit en móns i que el nostre planeta també es troba dividit així; a mi me va tocar el primer món i vaig veure que els del tercer món necessitaven de la nostra ajuda.
També vaig aprendre que els rics han de donar més diners als pobres i que ens trobam en un món on poca gent té la gran part de la riquesa i molta gent passa fam i set.
Esper que aquest berenar ens serveixi per compartir les coses que poguem amb la gent que ho passa malament i més ara que venen els Nadals.

Shalim mohamed jiménez ha dit...


M'agradat molt, me he sentit molt malament de han fet ara se que he de donar menjar aigua pels dels terce se mon perque estan sofrint molt per cupa nostra perque soms uns egoistes amb el menja y els polítics també.Aquell dia vaig sebre com se sentia els dels tercer mon,m'agradat molt se tarta den Santi.

Unknown ha dit...

Hola soc na Marta Frau,ahir quant vares posar casi tot abon n'hi havia menos gent,i vares posar mes menjar i no vaig dir res,peró per dendis em vaig sentir malament.Gracies ha aixo he sentit la ingusticía de la gent que no te res i lo malament que es sent malament.Adeu que pasis un bon dia!

Anònim ha dit...

Hola,Jero a jo no me pareix be que agi molta pobreça i poca riqueça perque ahi vaig aprendre que tenim que compartir les coses amb els rics i els pobres

Unknown ha dit...

Hola soc en Santi avui e estat a la taula de terser mon i no m'ha gradad llens, si jo abes estat a sa taula de primer mon abes compartit amb es mon de terser mon.

Anònim ha dit...

Hola Jeró he apres que totes les coses les tenim que conpertir.Tanve vaix aprendre: que mai em de tirar el manya perque els pobres no tenen manya i cada dia an de fer 10 km per anar a sercar aigua i 10 km per torna jo hair vaix mallar macarrons i no en bolia mes i li vaix donar el meu ca q so va acabar i finsitot en volia mes i com a se olla hi sobrava li vam donar i so va acavar tot.

Unknown ha dit...

Hola Jero me ha gustsdo mucho lo de la merienda del mundo por que he aprendido muchas cosas de los pobres y de los ricos.
El primer mundo y lo del tercer mundo.
Adios Jero que pases buenas fiesta de navidad.
20/12/2013

Anònim ha dit...

Hola Jero som n´Alejandra i si pogues diria lo que mes m´ha agradat del berenar del mon pero no pu perque no hi hera.




Adeu